29 Ноября, 2021, 21:27:36

Автор Тема: CIVIL WAR ESCALATION  (Прочитано 6808 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Онлайн RDL_Vitos

  • TAU
  • Модератор
  • ***
  • Сообщений: 13236
  • Поблагодарили: 187 раз(а)
  • Карма: 2004
  • Battlemech: "На Погибель Сукинсынам"
    • volkodav10@gmail.com
CIVIL WAR ESCALATION
« : 03 Июня, 2017, 09:35:12 »


EARLY ADOPTER REWARDS
PRE-ORDER PACKAGES BEFORE JUN 30TH 11:59:59 PM (PDT)

OSIRIS   
ARCTIC WOLF
NIGHTSTAR
NOVA CAT

Любимый мех - Катафракт \ TimberWolf. Критики - Go home!
 

Онлайн RDL_Vitos

  • TAU
  • Модератор
  • ***
  • Сообщений: 13236
  • Поблагодарили: 187 раз(а)
  • Карма: 2004
  • Battlemech: "На Погибель Сукинсынам"
    • volkodav10@gmail.com
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #1 : 03 Июня, 2017, 09:42:41 »












Любимый мех - Катафракт \ TimberWolf. Критики - Go home!
 

Онлайн RDL_Vitos

  • TAU
  • Модератор
  • ***
  • Сообщений: 13236
  • Поблагодарили: 187 раз(а)
  • Карма: 2004
  • Battlemech: "На Погибель Сукинсынам"
    • volkodav10@gmail.com
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #2 : 03 Июня, 2017, 10:02:15 »
По предзаказу мехи доставят: October 17th 2017





Osiris
MC Release Date: April 4th 2018
C-Bill Release Date: May 2nd 2018

Arctic Wolf
MC Release Date: May 2nd 2018
C-Bill Release Date: June 6th 2018

Nova Cat s
MC Release Date: June 6th 2017
C-Bill Release Date: July 4th 2017

Nightstar
MC Release Date: July 4th 2018
C-Bill Release Date: August 1st 2018

Любимый мех - Катафракт \ TimberWolf. Критики - Go home!
 

Онлайн RDL_Vitos

  • TAU
  • Модератор
  • ***
  • Сообщений: 13236
  • Поблагодарили: 187 раз(а)
  • Карма: 2004
  • Battlemech: "На Погибель Сукинсынам"
    • volkodav10@gmail.com
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #3 : 05 Июня, 2017, 20:07:40 »
Civil War Escalation mech builds (theorycraft)

некоторые предполагаемые сборки.
Спойлер
Цитировать
Osiris

30-ton IS battlemech. Shaped kinda like a Jenner and a Raven had a three-way with a Locust and... yeah this is probably going to be a fairly decent light mech.

 

OSR-3D - this is the base variant and one of the best. It gets to strip the left arm for a bit of extra tonnage. The ballistic hardpoints make it good as a striker/brawler.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
5x ERML   14   0   -   Endo + FF   XL280   151.2
5x ERML + 2x LMG (1.0ton)   12   1   -   Endo + FF   XL280   151.2
5x ML + 2x MG (1.0ton)   13   2   -   Endo + FF   XL265   143.1
5x SPL + 2x HMG (1.0ton)   10   3   -   Endo + FF   XL280   151.2
3x MPL + 2x MG (1.0ton)   11   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
5x MPL   12   1   -   Endo + FF   XL225   121.5
2x ERLL   11   0   -   Endo + FF   XL255   137.7
2x LPPC   14   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
1x SNPPC + 2x HMG (2.0ton)   10   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
 

OSR-4D - this is also in the base pack and also one of the best variants. Having 6 energy hardpoints is just a sweet spot for light mechs. This will probably run some more pokey loadouts, but can brawl as well.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x MPL   11   1   -   Endo + FF   XL280   151.2
6x ERML   13   1   -   Endo + FF   XL270   145.8
6x SPL   12   2   -   Endo + FF   XL280   151.2
6x ERSL   13   1   -   Endo + FF   LE270   145.8
6x SL   11   2   -   Endo + FF   LE285   153.9
2x LPPC   12   6   -   Endo + FF   XL255   137.7
 

OSR-1V - this is a PGI-invented variant in the standard pack, and it runs hybrid missile builds. Not very strong, but interesting I guess.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
3x SRM4 (2.0ton) + 4x SL   10   0   -   Endo + FF   XL255   137.7
3x SRM2 (2.0ton) + 4x SPL   11   0   -   Endo + FF   XL255   137.7
1x MRM10 (2.0ton) + 2x ERML   10   0   -   Endo + FF   XL255   137.7
3x SRM6 (3.0ton)   10   0   -   Endo + FF   XL225   121.5
 

OSR-2V - this PGI-invented variant is the first of the reinforcement pack. It's pretty much identical to the OSR-3D, but it's symmetrical.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
5x ERSL + 2x LMG (1.5ton)   11   1   -   Endo + FF   LE265   143.1
5x ERML + 2x LMG (1.0ton)   12   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
5x ERML   13   1   -   Endo + FF   XL280   151.2
5x ML   11   1   -   Endo + FF   LE255   137.7
 

OSR-1P - another PGI-invented reinforcement variant. This is like a 30-ton Huginn, with a couple energy hardpoints. But don't expect it to have quirks like the Huginn. The Huginn has its quirks because it's a weak hardpoint configuration, and this Osiris isn't much different. Maybe heavy machine guns will save it.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x MPL + 4x HMG (2.5ton)   10   1   -   Endo + FF   XL235   126.9
2x SPL + 4x HMG (3.0ton)   10   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
2x ERML + 4x LMG (3.0ton)   10   1   -   Endo + FF   LE255   137.7
1x SNPPC + 4x LMG (2.5ton)   10   1   -   Endo + FF   XL255   137.7
2x SRM4 (2.0ton) + 4x MG (2.0ton)   10   0   -   Endo + FF   XL255   137.7
2x SRM4 (3.0ton) + 4x LMG (1.5ton)   10   1   -   Endo + FF   XL255   137.7
2x SRM2 (3.0ton) + 4x MG (2.0ton)   10   2   -   Endo + FF   XL255   137.7
 

OSR-SE - this is the hero. It's just a lousy version of the OSR-3D. Not worth your money - if you want a C-Bill farming variant of the Osiris, just get the Collector's version of the OSR-3D. The only thing that will differentiate this hero is whatever quirks it will get.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x ML + 2x MG (1.0ton)   13   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
4x ERML + 2x LMG (1.5ton)   13   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
4x SPL + 2x HMG (2.0ton)   11   1   -   Endo + FF   XL265   143.1
2x LPPC   12   6   -   Endo + FF   XL255   137.7
 

 

 

Nightstar

95-ton IS battlemech. It's kinda shaped like a Marauder IIC, I expect it to shield well. It might be able to run an XL, but I seriously doubt it, and a lot of the builds I came up with are slot-limited, so an XL wouldn't even fit. It's probably not worth buying this mech unless you splurge for the reinforcement pack, as it contains the only good variant.

 

NSR-9J - this base variant is pretty underwhelming. You can do a lot of different builds, but none of them really scream out "95-ton assault mech"

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x Gauss (5.0ton) + 1x ERPPC   12   0   -   Endo   LE345   58.8
2x Gauss (5.0ton) + 1x HPPC   13   0   -   Endo   LE315   53.7
2x LGauss (4.5ton) + 2x ERPPC   13   0   -   Endo + LFF   LE345   58.8
2x LGauss (5.0ton) + 3x LPPC   17   0   -   LFF   LE325   55.4
2x LGauss (4.5ton) + 3x ERLL   14   0   -   Endo   LE325   55.4
1x Gauss (3.0ton) + 2x ERPPC   15   0   -   Endo   STD345   58.8
2x AC10 (5.0ton) + 1x HPPC   15   0   -   Endo   LE340   58.0
1x UAC10 (3.0ton) + 3x LPL   17   0   -   Endo   LE345   58.8
2x UAC10 (6.0ton) + 4x MPL   14   0   -   Endo   LE345   58.8
2x LB10 (4.5ton) + 3x LPL   13   0   -   Endo   LE305   52.0
2x RAC5 (5.0ton) + 6x MPL   17   0   -   LFF   LE330   56.3
2x RAC5 (4.5ton) + 3x LPL   12   0   -   Endo   LE325   55.4
2x RAC5 (6.0ton) + 2x LPL   14   0   -   Endo   LE345   58.8
5x LPL   19   0   -   Endo   LE345   58.8
 

NSR-9FC - this standard variant is almost identical to the previous variant and can do most of the same anemic builds. It's the only variant with a high engine cap, but with only four energy hardpoints there's not much you can do with that, all the builds just end up looking even more anemic.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x LPL   20   0   -   Endo   LE370   63.1
4x SNPPC   21   0   -   Endo   LE380   64.8
1x UAC10 (2.5ton) + 3x LL   16   0   -   Endo   LE375   63.9
1x LB10 (2.5ton) + 3x LPL   15   0   -   Endo + LFF   LE370   63.1
1x LB10 (3.0ton) + 3x LPL   15   0   <deadsided>   Endo + LFF   LE375   63.9
2x UAC10 (6.0ton) + 2x SNPPC   13   0   -   Endo   LE330   56.3
2x Gauss (6.0ton) + 2x LPPC   12   0   -   Endo   LE345   58.8
2x Gauss (4.0ton) + 2x SNPPC   14   0   -   Endo   LE305   52.0
2x Gauss (5.0ton) + 5x ERML   14   0   -   Endo   LE345   58.8
2x RAC5 (6.0ton) + 2x ERPPC   14   0   -   Endo   LE345   58.8
2x LGauss (4.0ton) + 4x LPPC   14   0   -   Endo   LE345   58.8
 

NSR-9S - this is PGI's adaptation of the NSR-9SS, which is supposed to have an LB20 in an arm. But PGI can't figure out how to edit their own code, so we can't have a crit-split weapon. This variant doesn't have its arms full of actuators, so it can actually run some beefy guns like the AC20 and UAC20. It's pretty comparable to a King Crab, but it has HoverJets™, which I've mostly ignored because they cost two tons apiece. Yeesh.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x AC20 (6.0ton) + 3x MPL   14   0   -   Endo   LE345   58.8
2x AC20 (5.0ton) + 2x SNPPC   14   0   -   LFF   LE300   51.2
2x UAC20 (7.0ton)   18   0   -   none   LE315   53.7
2x UAC20 (7.0ton)   19   0   -   none   XL345   58.8
1x UAC20 (3.0ton) + 3x LPL   17   0   -   Endo   LE335   57.1
1x Gauss (3.0ton) + 3x LPL   17   0   -   Endo   LE345   58.8
2x Gauss (5.0ton) + 1x SNPPC   10   4   -   Endo   LE315   53.7
 

NSR-9P - this is the first reinforcement variant. PGI pulled it out of their ass - as far as I can tell it has no basis in lore. And like with happened with the KDK-3, PGI might have created a monster. Because this is the first IS mech in the game that can mount a ballistic in each component and most builds can go faster than the Annihilator, not to mention the potentially good geometry.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x UAC10 (5.0ton) + 2x UAC5 (4.0ton)   10   0   -   LFF   LE270   46.0
2x UAC10 (5.0ton) + 2x UAC5 (4.0ton)   10   0   -   none   XL295   50.3
1x UAC10 (3.0ton) + 3x UAC5 (6.0ton)   11   0   -   LFF   LE295   50.3
3x UAC10 (8.0ton)   10   0   -   Endo   LE340   58.0
4x AC10 (8.0ton)   10   0   -   none   XL255   43.5
4x LB10 (8.0ton)   10   0   -   none   LE285   48.6
3x AC10 (6.0ton) + 1x AC5 (2.0ton)   12   0   -   LFF   XL300   51.2
3x AC10 (7.0ton) + SNPPC   11   0   -   LFF   LE295   50.3
3x AC10 (7.0ton) + SNPPC   11   0   -   LFF   XL330   56.3
4x RAC5 (9.5ton)   10   0   -   LFF   LE300   51.2
3x RAC5 (7.0ton)   15   0   -   LFF   LE345   58.8
2x RAC5 (5.0ton) + 2x RAC2 (4.0ton)   13   0   -   Endo   LE325   55.4
4x RAC2 (10.0ton)   15   0   -   Endo   LE330   56.3
2x UAC20 (7.0ton)   16   0   -   none   LE325   55.4
1x UAC20 (3.5ton) + 2x RAC5 (5.0ton)   14   0   -   LFF   LE325   55.4
1x UAC10 (3.0ton) + 2x RAC5 (5.0ton)   15   0   -   LFF   LE330   56.3
4x UAC5 (9.0ton)   13   0   -   Endo   LE325   55.4
2x AC20 (6.0ton) + 1x AC10 (2.0ton)   10   0   -   LFF   LE315   53.7
1x AC20 (3.0ton) + 2x AC10 (5.0ton)   12   0   -   LFF   LE315   53.7
1x AC20 (3.0ton) + 2x LB10 (5.0ton)   12   0   -   LFF   LE330   56.3
2x HGauss (6.5ton) + 1x SNPPC   10   0   -   Endo   STD300   51.2
1x HGauss (3.0ton) + 1x AC20 (3.5ton) + 1x HPPC   10   0   -   Endo   STD300   51.2
 

NSR-10P - the second reinforcement variant is pretty tame. Another PGI machination, but it's limited by having actuators clogging up its arms, so it can't really do any good builds.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x UAC5 (5.0ton) + 2x UAC2 (4.0ton)   13   0   ECM   Endo   LE330   56.3
4x AC5 (9.0ton) + 2x ERML   11   0   ECM   Endo   LE330   56.3
4x UAC2 (8.0ton) + 1x ERLL   14   0   ECM   Endo   LE325   55.4
4x RAC2 (8.0ton)   15   0   ECM   Endo   LE325   55.4
2x LB10 (5.0ton) + 1x HPPC   15   0   ECM   Endo   LE340   58.0
2x Gauss (5.0ton) + 1x ERPPC   13   0   ECM   Endo   LE325   55.4
 

NSR-WP - this hero is a 95-ton ton missile boat. SRM builds on it will be bad, because it's slow, and LRM builds on it will be bad, because it's LRMs on an assault mech. So really the only thing left is MRMs, and we don't know how those are going to turn out yet.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x SRM6a (6.0ton) + 4x MPL   19   0   -   none   LE345   58.8
4x SRM4a (5.0ton) + 2x ERPPC   19   0   TC1   LFF   LE345   58.8
4x MRM30 (8.0ton)   12   0   -   Endo   LE325   55.4
4x MRM20 (8.0ton)   18   0   -   LFF   LE330   56.3
4x MRM10 (6.0ton) + 3x LL   20   0   -   none   LE325   55.4
4x MRM10 (6.0ton) + 3x LPL   15   0   -   Endo   LE345   58.8
3x MRM30 (6.0ton) + 4x ERML   14   0   -   Endo   LE345   58.8
4x LRM15a (9.0ton) + 4x ERML   14   0   -   LFF   LE300   51.2
 

 

 

Arctic Wolf

This is an interesting mech. It can boat energy, it can boat missiles, and the hero can even flail around with ballistics. All at the 40-ton mark. The omnimech variants are kinda slow, and really the only good thing about them are the energy builds. The battlemech variants have so many hardpoints that they're almost a blank canvas for whatever you want... so long as it's lots of missiles.

 

ACW-Prime (omnimech) - the base variant gets you your four missiles and jumpjets.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x cSRM6a (5.0ton)   12   3   -   Endo + FF   cXL240   97.2
2x ATM6 + 2x ATM3 (5.0ton)   12   3   -   Endo + FF   cXL240   97.2
5x cSRM4a (5.0ton)   12   3   -   Endo + FF   cXL240   97.2
4x cSRM4a (4.5ton)   13   6   -   Endo + FF   cXL240   97.2
 

ACW-A (omnimech) - this guys adds some energy to the arms, and there's an ECM if you want it. But if you use the ECM, you can't use the energy torso.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x cSRM6a (5.0ton)   11   3   ECM   Endo + FF   cXL240   97.2
4x cSRM6a (4.5ton) + 2x cERSL   13   0   -   Endo + FF   cXL240   97.2
4x cSRM4a (4.5ton) + 2x cSPL   13   0   ECM   Endo + FF   cXL240   97.2
4x ATM3 (5.0ton) + 2x cHSL   14   3   ECM   Endo + FF   cXL240   97.2
 

ACW-P (omnimech) - still in the standard pack, this one is a PGI-machination - it's an energy boat. Leave it to PGI to make a mech into something it was never supposed to be. Not even any variants of the Arctic Wolf II had energy arms like this. Oh well. These omnipods allow for some of the most powerful builds.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
5x cMPL   17   3   -   Endo + FF   cXL240   97.2
6x cERML   20   3   TC1   Endo + FF   cXL240   97.2
1x cLPL + 4x cERML   17   3   -   Endo + FF   cXL240   97.2
1x cHLL + 3x cHML   19   3   TC1   Endo + FF   cXL240   97.2
2x cERPPC   16   3   -   Endo + FF   cXL240   97.2
6x cSPL + 2x cSRM4 (2.5ton)   18   0   -   Endo + FF   cXL240   97.2
4x cSRM4 (3.5ton) + 4x cSPL   17   0   -   Endo + FF   cXL240   97.2
4x cSRM4a (4.0ton) + 3x cHSL   15   0   -   Endo + FF   cXL240   97.2
3x cSRM6a (4.0ton) + 4x cHSL   17   0   ECM   Endo + FF   cXL240   97.2
 

ACW-1 (battlemech) - the first reinforcement variant is not an omnimech like the first three. So this variant can swap out the engine for any other. Good luck filling nine missile hardpoints, though.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
7x cSRM4 (6.0ton)   16   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
9x cSRM4 (6.0ton)   13   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
5x cSRM4 (5.0ton)   14   0   -   Endo + FF   cXL310   125.6
9x cSRM2 (6.0ton)   17   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
7x cSRM2 (6.0ton)   18   0   -   Endo + FF   cXL265   107.3
4x SRM6a (5.0ton)   14   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
5x ATM3 (5.5ton)   16   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
6x cSRM6 (4.0ton)   10   0   -   Endo + FF   cXL315   127.6
6x cSRM6a (4.0ton)   10   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
9x cLRM5 (8.0ton)   11   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
8x cLRM5 (8.0ton)   13   0   -   Endo + FF   cXL235   95.2
 

ACW-2 (battlemech) - the other reinforcement isn't really that special. It doesn't have enough energy hardpoints to do anything really good, but maybe heavy larges or ERPPCs will actually work on it.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x cERPPC   17   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
2x cHLL   21   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
Streak26 (4.5ton) + cTAG   10   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
4x ATM3 (4.0ton) + 2x cHML   17   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
4x cSRM4 (4.0ton) + 2x cHSL   10   0   -   Endo + FF   cXL350   141.8
5x cSRM2 (4.0ton) + 2x cUPL   10   0   -   Endo + FF   cXL360   145.8
 

ACW-BK (hero battlemech) - this hero has a couple ballistic hardpoints. So umm... you can do things with those, many of which are quite silly:

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x cUAC5 (5.0ton) + 2x cERSL   10   0   -   Endo + FF   cXL225   91.1
2x cUAC2 (5.0ton) + 4x cERSL   12   0   -   Endo + FF   cXL235   95.2
1x cUAC10 (3.0ton) + 4x cERML   11   0   -   Endo + FF   cXL255   103.3
1x cUAC20 (3.0ton) + 4x cERUL   11   2   -   Endo + FF   cXL255   103.3
4x cMPL + 2x cHMG (1.0ton)   15   2   -   Endo + FF   cXL285   115.4
4x cHML + 2x cHMG (1.0ton)   18   2   -   Endo + FF   cXL300   121.5
1x cGauss (2.5ton) + 4x cERML   11   1   -   Endo + FF   cXL225   91.1
2x cLB10 (3.0ton)   10   0   -   Endo + FF   cXL180   72.9
1x cLB10 (2.5ton) + 4x cHSL   13   1   -   Endo + FF   cXL255   103.3
1x cLB20 (3.0ton) + 4x cERSL   10   2   -   Endo + FF   cXL255   103.3
 

 

 

Nova Cat

The one everybody has been waiting for. It's a 70-ton Night Gyr. Which is... honestly not that exciting. Can do a lot of similar builds to the Night Gyr, but it just doesn't have as many options. It doesn't even move faster despite being lighter. I wouldn't recommend buying this unless you get the reinforcement pack - you'll see why in a moment. Poptarting with this mech could be as good as or better than the Night Gyr... but not exactly anything new, it's pretty much a carbon copy.

 

NCT-Prime - What do you do with all this podspace when you only have five energy hardpoints? Urrghh. Well, here's some things, I guess. This is pretty lousy base variant, imo. But it's an omni, so if you get the collector's version of the Prime, you can put any build you want on it anyways and you're not limited to what I have here.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
5x cERLL   26   0   TC3   Endo   cXL280   64.8
4x cERPPC   26   0   -   Endo   cXL280   64.8
3x cLPL + 2x cMPL   24   0   TC3   Endo   cXL280   64.8
2x cERPPC + 3x cERLL   26   0   -   Endo   cXL280   64.8
 

NCT-A - this is the variant that you cannibalise to get your jumpjets. On its own, it can't really do anything. At all.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x cLPL (or 2PPC+2LPL)   21   4   -   Endo   cXL280   64.8
4x cERLL   23   4   TC6   Endo   cXL280   64.8
 

NCT-B - the last standard variant, and it's a missile boat. It's really challenging to get missile builds to fit this podspace. But hey, it does have those energy torsos, which start to allow you to get some half-decent omnipod combinations going.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
4x ATM12 (7.0ton)   14   0   -   Endo   cXL280   64.8
2x ATM9 + 4x ATM6 (8.0ton)   15   2   -   Endo   cXL280   64.8
4x ATM9 (8.0ton)   16   4   -   Endo   cXL280   64.8
4x ATM6 (6.0ton) + 2x cMPL   14   4   -   Endo   cXL280   64.8
6x cSRM6a (8.0ton) + 1x cERPPC   16   2   -   Endo   cXL280   64.8
2x cERPPC + 2x ATM6 + 2x ATM3 (5.0ton)   19   0   TC3   Endo   cXL280   64.8
1x cGauss (3.0ton) + 2x cERPPC   22         Endo   cXL280   64.8
2x cHLL + 6x cLRM10 (6.0ton)   20   0   -   Endo   cXL280   64.8
1x cLPL + 4x cMPL + 3x ATM6 (4.5ton)   20   0   -   Endo   cXL280   64.8
2x cLPL + 5x cMPL   24   0   -   Endo   cXL280   64.8
3x cLPL + 3x cERML   23   0   TC5   Endo   cXL280   64.8
 

NCT-C - the first reinforcement variant is the first one to give you the ballistic hardpoints you needed to make a lot of builds work. A lot of these builds will incorporate omnipods from the NCT-D as well, so we can finally do dual gauss among other things.

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
3x cUAC5 (5.5ton) + 1x cUAC10 (2.5ton)   10   0   -   Endo   cXL280   64.8
3x cUAC5 (5.0ton) + 1x cLPL + 2x cERML   15   0   -   Endo   cXL280   64.8
3x cUAC5 (6.0ton) + 3x cMPL   16   0   -   Endo   cXL280   64.8
3x cUAC2 (5.0ton) + 2x cLPL   17   0   -   Endo   cXL280   64.8
3x cUAC2 (6.0ton) + 1x cGauss (3.0ton)   11   2   -   Endo   cXL280   64.8
1x cGauss (3.0ton) + 2x cERPPC   20   2   -   Endo   cXL280   64.8
2x cGauss (5.0ton) + 1x cERPPC   12   2   -   Endo   cXL280   64.8
1x cGauss (3.0ton) + 2x cLPL + 3x cERML   19   0   -   Endo   cXL280   64.8
3x cUAC10 (8.0ton)   11   0   -   Endo   cXL280   64.8
2x cUAC10 (6.0ton) + 1x cLPL   15   2   -   Endo   cXL280   64.8
4x cUAC5 (9.0ton)   12   0   -   Endo   cXL280   64.8
1x cLB20 (3.0ton) + 2x ATM12 (4.5ton)   16   0   -   Endo   cXL280   64.8
1x cLB20 (3.0ton) + 1x cLPL + 4x cMPL   20   0   -   Endo   cXL280   64.8
 

NCT-D - the second reinforcement variant doesn't do anything on its own. It's really only good for re-purposing its ballistic left arm for builds on the other variants, and I already covered those on the NCT-C. Here's a go at a couple unique builds though:

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x cUAC10 (6.0ton) + 3x cHML   16   0   TC4   Endo   cXL280   64.8
1x cGauss (3.0ton) + 3x cERLL   22   0   -   Endo   cXL280   64.8
 

NCT-CC - the hero variant doesn't really offer much. But here are some unique builds that you can only do with the hero:

Weapons   DHS   JJs   Special   Toggles   Engine   Speed
2x ATM9 + 2x ATM6 (6.0ton) + 4x cMPL   18   0   -   Endo   cXL280   64.8
4x cSRM6a (6.0ton) + 2x cLPL + 2x cSPL   19   0   -   Endo   cXL280   64.8
4x ATM3 (4.0ton) + 3x cLPL   22   0   -   Endo   cXL280   64.8

Любимый мех - Катафракт \ TimberWolf. Критики - Go home!
 

Оффлайн RDL_IronHead

  • Командир кадетской роты Golden Lion
  • Лейтенант
  • *
  • Сообщений: 5737
  • Поблагодарили: 39 раз(а)
  • Карма: 1380
  • Горец Нортвинда
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #4 : 05 Июня, 2017, 21:02:03 »
Август 2018? Да вы смеетесь
только тру, только хардкор!
 

Онлайн RDL_Vitos

  • TAU
  • Модератор
  • ***
  • Сообщений: 13236
  • Поблагодарили: 187 раз(а)
  • Карма: 2004
  • Battlemech: "На Погибель Сукинсынам"
    • volkodav10@gmail.com
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #5 : 05 Июня, 2017, 21:03:23 »
Купи пак и будет раньше   ;D

Любимый мех - Катафракт \ TimberWolf. Критики - Go home!
 

Оффлайн RDL_Berser

  • TAU
  • Рядовой
  • **
  • Сообщений: 710
  • Поблагодарили: 3 раз(а)
  • Карма: 95
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #6 : 07 Июня, 2017, 22:04:41 »
от таких новостей так и тянет в игру так и тянет ??? ??? ???
 

Оффлайн Lima Zulu

  • Друг RDL
  • **
  • Сообщений: 1424
  • Поблагодарили: 8 раз(а)
  • Карма: 421
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #7 : 08 Июня, 2017, 23:17:59 »
Найтстар. Слов нет, остались только картинки
Ложь, 3.14здеж и блейкистская провокация.
 

Оффлайн RDL_Maks063

  • TAU
  • Капитан
  • **
  • Сообщений: 10428
  • Поблагодарили: 442 раз(а)
  • Карма: 3634
  • На КУКАН всех супостатов!
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #8 : 09 Июня, 2017, 14:11:30 »
Найтстар. Слов нет, остались только картинки
Спойлер
А что не так с ним?     :-\
Не ту страну назвали Гондурасом

 

Онлайн RDL_Vitos

  • TAU
  • Модератор
  • ***
  • Сообщений: 13236
  • Поблагодарили: 187 раз(а)
  • Карма: 2004
  • Battlemech: "На Погибель Сукинсынам"
    • volkodav10@gmail.com
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #9 : 09 Июня, 2017, 18:35:33 »
А что не так с ним?     :-\
Поддерживаю. Хотелось бы знать что не так. )

Любимый мех - Катафракт \ TimberWolf. Критики - Go home!
 

Оффлайн Lima Zulu

  • Друг RDL
  • **
  • Сообщений: 1424
  • Поблагодарили: 8 раз(а)
  • Карма: 421
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #10 : 11 Июня, 2017, 18:07:43 »
Вот оригинальная минька найтстара

Он длинный и плоский, а не конус на ножках. Вообще у рыб я смотрю какие-то неразрешимые проблемы с длинными и плоскими мехами - тот же мародер IIC, сталкер, колдырь... Хотя краб получился вполне годным, да и мародер рыбий, хоть и урод-уродом, но как раз длинный и плоский.
Ложь, 3.14здеж и блейкистская провокация.
 

Оффлайн RDL_Maks063

  • TAU
  • Капитан
  • **
  • Сообщений: 10428
  • Поблагодарили: 442 раз(а)
  • Карма: 3634
  • На КУКАН всех супостатов!
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #11 : 11 Июня, 2017, 18:58:25 »
Н-да.
«Плоскоты» "пижамному" Тэчу явно не хватает.

З.Ы. А Мародёр у "пижамок" - гамно гамном, в визуальном смысле.
Не ту страну назвали Гондурасом

 

Онлайн RDL_Vitos

  • TAU
  • Модератор
  • ***
  • Сообщений: 13236
  • Поблагодарили: 187 раз(а)
  • Карма: 2004
  • Battlemech: "На Погибель Сукинсынам"
    • volkodav10@gmail.com
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #12 : 12 Июня, 2017, 18:39:18 »

Любимый мех - Катафракт \ TimberWolf. Критики - Go home!
 

Оффлайн Riypeet Offenda

  • Кадет
  • *
  • Сообщений: 62
  • Поблагодарили: 9 раз(а)
  • Карма: 27
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #13 : 05 Сентября, 2017, 13:57:11 »
Хочу нову Кэт с прыгами +) Это почти как батл мастер только чуть чуть меньше брони и веса немного ниже хардпоинты +) Как думаете годный выйдет аппарат?
 

Оффлайн RDL_Maks063

  • TAU
  • Капитан
  • **
  • Сообщений: 10428
  • Поблагодарили: 442 раз(а)
  • Карма: 3634
  • На КУКАН всех супостатов!
Re: CIVIL WAR ESCALATION
« Ответ #14 : 05 Сентября, 2017, 14:05:14 »
Хочу нову Кэт с прыгами +) Это почти как батл мастер только чуть чуть меньше брони и веса немного ниже хардпоинты +) Как думаете годный выйдет аппарат?
Ну, если ты считаешь меха с отстреленными за 5-10 минут руками, в которых практишески всё оружие - «годным», то да.
Вполне себе «БаттлМастер».   

З.Ы. А уж приколоченный движок, который больше подходит медаку - это вообще песня!
Не ту страну назвали Гондурасом